Текущее время: 28 мар 2024 14:29

Часовой пояс: UTC + 3 часа


Правила форума


Внимание! Все права на материалы опубликованные в этом форуме принадлежат их авторам! Перепечатка туториалов и статей разрешена только со ссылкой на этот сайт! В противном случае факт перепечатки считается нарушением авторских прав!



Новая тема Ответить
Страница 4 из 9
[ Сообщений: 122 ]
На страницу Пред.  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  След.
Автор
Сообщение
Заголовок сообщения: Re: Eugeny: Tides of War Egypt Episode [MAPS]
СообщениеДобавлено: 08 апр 2020 15:31
Hey Comrades;
Anyone knows which program luxox005 uses to open the maps?
Заголовок сообщения: Re: Eugeny: Tides of War Egypt Episode [MAPS]
СообщениеДобавлено: 16 апр 2020 23:03
Немножко скриншотов с 3 карты
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
_________________
Официальный сайт Project-X

Заголовок сообщения: Re: Eugeny: Tides of War Egypt Episode [MAPS]
СообщениеДобавлено: 16 апр 2020 23:10
:+: только не останавливайся :)
Заголовок сообщения: Re: Eugeny: Tides of War Egypt Episode [MAPS]
СообщениеДобавлено: 17 апр 2020 00:11
Eugeny писал(а):
Немножко скриншотов с 3 карты


:+: :o :o Amazing job!

If you want to check if the textures that you are using in a certain wall or object are correct acording to the game, use pcsx2 + rtcw, the texture placement in the ps2 version is 98% indentical to the xbox version. also, you can use frame profiling tools like intelGPA in pcsx2 for differentiate textures, due some are identical to the eye.

I will send you a message later with some captures and info that I have.

you are the best! B)
Заголовок сообщения: Re: Eugeny: Tides of War Egypt Episode [MAPS]
СообщениеДобавлено: 17 апр 2020 07:38
As I said, I used a tool called Intel GPA for locate textures that I cannot identity at naked eye, due there are some images that are almost equal.

Изображение

I can capture a frame from pcsx2 (Dx11 hardware) and then use the tool from the same package called "Graphics Frame Analyzer" for open the frame and debug the captured data.


I can select a certain pixel, see the color and which texture is related to the pixel color.

Изображение

you can open the texture, dump the file to png, tga or dds if you want too.


also, have the following information in consideration if you want the maximum fidelity for your work.

1 .- The uvs are inverted, you must fix these first, otherwise the texture will looks weird or will not fit in the map (maybe you have noted this already) // Use noesis for invert the texture and re-export the world.obj to obj again but with fixed uvs.

Изображение

2.- Maps in the xbox version have more polygons and textures, also some textures are different.
For example:

In the PS2, in terrain devs used only one texture.

Изображение

In the Xbox, in terrain devs used 3 textures for the same location.

Изображение

here is a description.
Изображение

all these textures fit automatically but you need to invert Uvs, otherwise you will not obtain the correct effect.

Regards !!! :2beer:
Заголовок сообщения: Re: Eugeny: Tides of War Egypt Episode [MAPS]
СообщениеДобавлено: 17 апр 2020 09:37
Я так вижу у вас работа кипит во всю. Молодцы продолжайте в том же духе.:+:
_________________
Realization of your dreams and fantasies in the GTKradiant.
Let's create together.
Заголовок сообщения: Re: Eugeny: Tides of War Egypt Episode [MAPS]
СообщениеДобавлено: 17 апр 2020 15:56
Awesome work, Comrades.
Заголовок сообщения: Re: Eugeny: Tides of War Egypt Episode [MAPS]
СообщениеДобавлено: 18 апр 2020 00:48
I agree with the opinions posted above, nice to see this project in full development once more. :2beer:
_________________
My Website: http://mikebwolf.wix.com/ronboyproductions

My Blogspot site with reviews of recent Rtcw Sp maps: http://ronboyreviews.blogspot.com/

Mod DB: https://www.moddb.com/members/ronboy
Заголовок сообщения: Re: Eugeny: Tides of War Egypt Episode [MAPS]
СообщениеДобавлено: 05 май 2020 09:28
exclusive xbox characters.
(Animations included)

Изображение
Изображение
Изображение



thanks to id-daemon for the help with all models
Заголовок сообщения: Re: Eugeny: Tides of War Egypt Episode [MAPS]
СообщениеДобавлено: 05 май 2020 09:32
luxox005 писал(а):
exclusive xbox characters.
(Animations included)

Изображение
Изображение
Изображение



thanks to id-daemon for the help with all models


thanks :2beer:
_________________
Официальный сайт Project-X

Заголовок сообщения: Re: Eugeny: Tides of War Egypt Episode [MAPS]
СообщениеДобавлено: 05 май 2020 16:17
Awesome news and waiting progress.
Заголовок сообщения: Re: Eugeny: Tides of War Egypt Episode [MAPS]
СообщениеДобавлено: 05 май 2020 16:22
luxox005
Brilliant job :+: :2beer:
Заголовок сообщения: Re: Eugeny: Tides of War Egypt Episode [MAPS]
СообщениеДобавлено: 06 май 2020 02:26
I agree with the posts above, very nice work, Luxox. Finally, the possibility of playing the Tides of War prequel for the PC version of Rtcw may become a reality. B)
_________________
My Website: http://mikebwolf.wix.com/ronboyproductions

My Blogspot site with reviews of recent Rtcw Sp maps: http://ronboyreviews.blogspot.com/

Mod DB: https://www.moddb.com/members/ronboy
Заголовок сообщения: Re: Eugeny: Tides of War Egypt Episode [MAPS]
СообщениеДобавлено: 06 май 2020 03:27
The Wolfmap team will make many RTCW's fans very happy.
So we can play the full story on our PCs.
Заголовок сообщения: Re: Eugeny: Tides of War Egypt Episode [MAPS]
СообщениеДобавлено: 07 май 2020 01:01
luxox005 писал(а):
exclusive xbox characters.

missing texture "models/players/xdog/xdog_alpha.dds" in archive, please check if you still have it and reupload archive
__________________________________________________________________________________________________________

Веном у собаки получился на изнанку, думал в шейдере двойственность спасет, но не тут то было. Как пофиксить?

Изображение

Так собака уже роботает, пока есть проблемы с коллизией и мелкие шероховатости для полировки :D
Изображение
Изображение
Изображение

Изображение
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Страница 4 из 9
[ Сообщений: 122 ]

Часовой пояс: UTC + 3 часа


Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 4


Кто сегодня был на конференции за последние 24 часа

Пользователи смотревшие этот форум за последние 24 часа: нет зарегистрированных пользователей и 142 гостей


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения
Перейти:  

Работает на phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Русская поддержка phpBB