RtCW - Wolfenstein 3D (E1M1)

И здесь не обошлось без нашего неутомимого и вездесующего боевого брата-по-оружию из города Сан Паулу Солнечной Бразильянии (как раз оттуда, где в лесах много Диких Обезьян, они ка-а-ак прыгнут! © Донна Роза д'Альвадорес) Vicente Pasquino aka Vicpas, автора замечательной работы The Fortress. Висенте доводит до ума различный долгострой, валяющийся на мапперских складах и реанимирует различные карты, например именно он собрал патчи для Ameland, Enigma, Fast_New Pharao, HDDL, Project 51 и The Hill, которыми пофиксил различные баги. Помогал Аркоту 24 в его Arkot и Arkot_mappack, etc.

Эта карта - также как и W3d_sec, возвращает нас в те времена, когда игры помещались на флоппи-дискетах 1.44 Mb. Но зато это полноценная замена первого уровня escape1 классической RtCW. Написать мне здесь особо нечего - в своё время Wolfenstein 3d прошёл мимо меня, поэтому ничего эдакого ностальгического я не испытываю. Хотя эта работа гораздо лучше W3d_sec.

Вымораживает фоновая музыка. Я понимаю - такая именно и была в оригинале. Но имхо лучше бы подложили стандартную Вольфовскую.

MISSION OBJECTIVES / ЗАДАНИЯ МИССИИ:

1. Steal all treasures / Расхитить всю национал-социалистическую собственность
2. Escape outta here / Сбежать из этой колонии строгого режима

Установка и запуск:

1) Перенести файл w3d.pk3 в директорию Return to Castle Wolfenstein/main/;
2) Запустить Return to Castle Wolfenstein Single Player;
3) Вызвать консоль нажатием кнопки ~ (тильда, буква Ё);
4) Написать"/spdevmap w3d" (без кавычек), нажать Еnter.

©2012 AlexDOK

K-43 и StG-44
ППШ-41

Title : Escape from Castle Wolfenstein
Filenames : w3d.zip & w3d.txt (this file) - please distribute them both freely, but together.

Authors : The_Pirate - map & scripts
Vicpas - additional scripting, entity placement & testing
Mazedude - remake of the original music

Email Address : Kim_Pirat@mail.tele.dk
Vicpas1@gmail.com
Mazedude@aol.com

Misc. Author Info : Just 3 Wolfenstein lovers...

Description : When a mapper gets bored and run out of ideas, what do you do? Usually a remake of Doom E1M1. But... what started the FPS genre before Doom? Wolfenstein 3-D! This is my modest tribute to W3D, and all the happy hours i spent playing it.

Additional Credits to : ID Software. For the wonderful games they make, and for letting us play along, sharing their efforts with us, behaving like friends, instead of infesting their software with DRM and treating us as thieves...

* Play Information *

Unzip and place the w3d.pk3 in your ./wolfenstein/main/ directory along all the other .pk3's. Start game by pulling a terminal (usually done by pressing the 'tilde' key) and writing: /spdevmap w3d

Map # : E1M1. Replacement for 'Escape1'
Single Player : Yes
Cooperative 2-4 Player : No
Deathmatch 2-4 Player : No
Difficulty Settings : Through game engine.
New Sounds : No
New Graphics : Yes
New Music : Yes
Demos Replaced : None

* Construction *

Base : The original W3D E1M1 map. This map sticks closely to the original X-Y dimensions. However, the 'Z' is pwn3d by me...

Editor(s) used : GtkRadiant 1.4 for Linux
Known Bugs : The secret exit ends in nothing. The secret map, called 'w3d_sec' hasn't been created. Yet. Who's first? :)

* Copyright / Permissions *

Original copyright of W3D: ID Software 1992
Original music by Robert Prince. The remake, "Nazi Requiem", is made by Mazedude, and can be found in full quality on OverClocked Remix (http://www.ocremix.org/). Please also visit www.mazedudemusic.com - that's where he earns his bread.

* Where to get this .PK3 *

...Well, where did you find it? :) Google is your friend. If everything else fails, you can find it, along with the
source code on my low-bandwith server: http://pirat.snotboble.net

* Important Notes *

Please give the original authors credit for their work, if you build on this. This map is under the GNU Public License. Use it as you like, under the conditions of the GPL. Before you use Mazedude's music, please get his permission.


ОГЛАВЛЕНИЕ

This page created by AlexDOK ©®2005-2012 All Right Reserved
My special thanks to Anton Ultra (www.combat-folk.ru) for design.