RtCW - The Start
RtCW - The Start...

Мапа "The Start". На заставке какие-то подводные лодки и локаторы... Заданий - три:

1) Проникнуть в крепость через электростанцию;
2) Вывести на время из строя Flak;
3) При необходимости, избавиться от персонала станции.

Задолбался выплывать через канализацию... проник в большой бункер со множеством комнат. Одна из них - секретная. Перемочил весь персонал окромя одного кадра - очень просил не стрелять... раздолбал щиток привода для флака... А где же продолжение? trigger endmap changelevel intrusion... продолжения нет... Очередная недоделка! Ещё бы - автор сам признался: Author Info: Fat, stupid male well over 40... Phew... жирный, тупой мужик лет за 40... тьфу... :-) Как всегда, брифинг навороченее самой карты:

Story Line

Briefing by Gen.'The Pirate' McFarlane-Smithers: You are on loan to the S.O.E. - Special Organisation Executive - which operates in occupied Denmark. Your task is to break into the Hansted fortress. This enormous gun site, along with its counterpart in Kristianssand in Norway, blocks all allied attempts to enter Skagerak and the Baltic. In Oslo Fjord a small group of Commando soldiers, carrying vital information concerning secret German research, are on their way south - towards the huge cannons of Hansted! The local resistance group have dug into one of the bunker system's sewers. Use this as your entry point. Enter the site, and render cannons, flak and radio/radar systems inoperable - at least for a few hours. Cause chaos and disruption, but above all, remain alive until the cannon are disabled. It's tough, son, but after the cannon are disabled, you are expendable. We have no means of getting you out. Your survival depends entirely on your own skills. Good luck, Soldier!

Брифинг генерала МакФарлайна-Смитерса по кличке "Пират": вы работаете на S.O.E. - Специальную Исполнительную Организацию, которая действует в оккупированной Дании. Ваша задача состоит в том, чтобы проникнуть в крепость Хамстед. Это огромная пушечная батарея, как и аналогичная в Кристиансленд в Норвегии, она блокирует все союзнические попытки пройти через Skagerrak (один из Датских проливов, соединяющих Балтийское и Северное моря) на Балтику. В Ослофьорде маленькая группа солдат сцецназа доставляет жизненно важную информацию относительно секретных немецких исследований, к югу от них находятся огромные орудия Хамстеда! Местная группа сопротивления вырыла ход в один из коллекторов бункера. Используйте его как вход. Проникните туда и выведите из строя орудия, зенитную артиллерию, радио, радары - по крайней мере, на нескольких часов. Несмотря на хаос и разрушения, оставайтесь живым, хотя бы до тех пор, пока орудия не будут выведены из строя. Это жестоко, сынок, но после того, как орудия будут заблокированы, вас спишут в расход, в неизбежные потери. Мы не сможем вытащить вас оттуда. Ваша жизнь полностью зависит от ваших собственных навыков. Удача, Солдат!

Copyright/Permissions: Please consider this GPL (http://www.gnu.org/licenses/gpl.html ). In short - loan, steal and borrow what you like from this map - just give me credit for it... I'll accept cash, too ;) Авторское право/Разрешения: пожалуйста рассмотрите этот General Public License (общедоступная лицензия), а короче: будете заимствовать, воровать, или просто брать на время, что вам понравится в этой карте - хотя бы похвалите автора за это... наличные деньги он также принимает... ;)

Ещё одно "Not So Important Notes ", "Не Очень Важное Примечание" автора: This map is the first I have released for "Return to Castle Wolfenstein". The real map I wanted to create was a model of the Hansted Fortress - the giant cannon site in Northwest Jutland, Denmark. So far, I haven't made one single small Hansted bunker. Here is the entry level to the fortress - an utterly imaginary power station. I just hope it has the "look'n feel" of a real bunker to you. At least it feels real to me. I still remember the excitement, when as a kid I explored the forbidden old bunkers... The fear, when I had to feel my way out when my torch broke... The 'discussion' with my dad afterwards... It was never meant to leave my computer - it was the 'Guineapig' map for the mapping, scripting, AI handling, etc. But somewhere along the line, it gained a life of its own. Right, baby, now you will fly... or go 'Kaplonk' on the ground... Have fun - Kim 'The Pirate' Christensen

Эта карта первая, что автор сделал для "RtCW". На самом карта, которую он хотел создать, была модель крепости Ханстед - гигантский артиллерийский узел на Северо-Западе Ютландии, Дания. До настоящего времени он ещё не сделал даже маленького одиночного бункера. Здесь лишь вход в крепость - ненастоящая электростанция. Он только надеется, что вы сможете "посмотреть и прочувствовать" реальность бункера. По крайней мере, он это реально чувствует. Он всё ещё помнит волнение, когда ещё ребёнком исследовал запретные старые бункеры... страх, который он чувствовал, когда его факел сломался и он искал выход в темноте... "разговор" с отцом впоследствии... всё это не отпускало, когда он на своём компьютере делал карту, это был "подопытный кролик" для маппинга, скриптинга, расстановки AI и т.д. Как всё, блин, романтично! Кого что подвигает на создание аддонов для Вольфа...

Date: 24th June 2003
Author: Kim 'The Pirate' Christensen

Официальная страничка

Установка и запуск: поместить start.pk3 в папку "main" каталога Return to Castle Wolfenstein, в консоли (вызывается клавишей "~", она же "Ё") набрать команду "/spdevmap start" без кавычек и нажать Enter.

©2005 AlexDOK

Здесь лишь вход в крепость - ненастоящая электростанция...
Тайная комната. Почему-то увешана американскими и британскими флагами...
Пулемёт MG-42 - отличная вещь для расстрела оккупантов!
А потом расстрелять с винтаря электрощиток для питания Flak...

Title: The start...
Date: 24th June 2003
Filenames: start.pk3 and start.txt
Author: Kim 'The Pirate' Christensen, Sonderborg, Denmark
Email Address: Kim_Pirat@mail.tele.dk
Misc. Author Info: Fat, stupid male well over 40... Phew...
Author of 'The RtCW beginners AI scripting HOWTO'
Description: Small single player map for Return to Castle Wolfenstein'. Supposed to be the start of a series. Not very difficult.
Additional Credits to: ID & partners, of course - devilish good game!
The GtkRadiant development team.
My wife and kid - for putting up with me...
All my fellow mappers on the PlanetWolfenstein mapping forum.
Linus, Richard, and all the other hackers who created GNU/Linux, and gave it away to us.

Play Information

Map #: The first, obviously...
Single Player: Yes
Cooperative 2-4 Player: No
Deathmatch 2-4 Player: No
New Sounds: Yes. Some ratty comments.
New Graphics: No, the game is amply supplied...
New Music: do.
Demos Replaced: None. Work it out for yourself :)To play, dump the 'start.pk3' file in your /wolfenstein/main directory. Crank the game up, pull a terminal and write: /spdevmap start - and the game should be rolling...

Construction

Base: Inspiration from Hitler's 'Western Wall'. But pure imagination. This bunker does not exist.
Editor(s) used: GtkRadiant 1.2.1 trough 1.3.7
Hardware: P2/350 Mhz, 320 Mb Ram and a Voodoo Banshee graphics card, running Mandrake Linux 9.0
Known Bugs: Bugs Bunny?

Where to get this map. For now, at the english section of my homepage, http://pirat.snotboble.net/

Important Notes

This map contains bits, pieces and knowledge provided by my fellow mappers at PlanetWolfenstein.com's mapping forum (no particular order): Nib, Hummer, Chavo_one, Java.Lang, editor666au, purpeldrillmonkey, urgrund, Arno, Viper, SCDS_reyalP, djbob, WeblionX, theKapn, Lumberg(RM). And possibly quite a few more... I can't remember all the names. Without you, your advice, flames and legpulling i would never have finished this map. Or, in some cases, it could have been a lot easier ;) ...and a last minute rescue by Tunnleram, www.PlanetWolfenstein.com/Tramdesign/


ОГЛАВЛЕНИЕ

This page created by AlexDOK ©®2005-2012 All Right Reserved
My special thanks to Anton Ultra (www.combat-folk.ru) for design.