RtCW - Alone At War - Offlag
RtCW - Alone At War - Offlag.
Карта "Alone At War - Offlag" состоит из 4 уровней - levels 1, 2, 3 and 4. В сопроводиловке мне понравилась фраза: "Offlag" series are rather hard maps to fight your way through. If you are new baby to RTCW I advise you play retail game first before trying this maps". Типа серия карт "Offlag" является довольно сложной для прохождения. Если Вы - новичок в RtCW, То Вам советуют для начала поиграть в оригинал, прежде чем попробовать эти карты... Льщу себя надеждой, что я не новичок, ибо я это дело всё-таки прошёл... хотя и с трудом. Особенно запарил последний уровень со снайперами в зелёнке... терпеть не могу этих "лесных братьев"! Что интересно - вроде бы как также намечался 5-ый уровень, но тов. KoS, по всей видимости, забил на это дело... а зря! Совершенно зря!

Сюжет "Alone At War - Offlag" радует с самого начала - надо бежать из нацистского концлагеря. Правда, всё что я читал о немецких лагерях для военнопленных мало стыкуется с той поистине буржуазной либеральностью, что царит в этом офицерском лагере, но это частности. Если это лагерь для пленных англичан с 1940 года - вполне возможно... Радует присутствие соотечественника - военнопленный, что нашёл способ свалить из-за колючки, значится под именем Siergiej Ivanow. Значит, лагерь не только для англичан? Но подлые наци что-то пронюхали и упекли беднягу в карцер... Записка Сергея Иванова: "Сегодня вечером я попытаюсь сбежать из лагеря, используя обнаруженные туннели под могилами. Если по какой-то причине это не удастся, я оставляю эту записку для тех, кто попытается сделать это после меня. Я обнаружил рычаг, чтобы открыть одну могилу, он в этом доме. Но, похоже, нацисты что-то подозревают. Не знаю, удастся ли мне осуществить задуманное". Поэтому надо нарулить припрятанный Серёгой кенжлик и проковырять дырку в деревянном тубзике типа сортир. А там - подземный ход со спрятанной винтовкой. Ну и всё такое... По дороге надо будет выполнить кучу заданий и, в конке концов, вытащить Серёгу из гестаповского застенка. Карта отличная, просто пять баллов! Некоторым растиражированным в России неофициальным "аддонам" до "Alone At War - Offlag" весьма, весьма далеко...

Следует отметить особо: автор постарался как можно полнее оформить сюжет. В "Alone At War - Offlag" полно брифингов и документов. Там целая переписка между немецкими офицерами:

1) To: All watch personnel
From: Major Jurgen
Subject: Alert Status

По самым последним данным, по крайней мере один шпион может работать среди заключенных в нашем лагере. Необходимо срочно перекрыть переход между лагерями A и B. Устанавливается круглосуточная охрана, по 4 солдата на каждой стороне ворот. Любые нарушения режима безопасности должны пресекаться самым жёстким способом.

Regards,
Major Wilhelm Jurgen
Security Officer, Brisnal Prisoners of war camp for officers.

2) To: All guards in technical facility
From: Major Hess
Subject: Alert Status

Недавно обнаруженная шпионская деятельность в лагере представляет серьёзную угрозу. Найденные русским заключенным Сергеем Ивановым технические средства для побега серьёзно подрывают систему нашей безопасности. Охрана лагеря должна повысить бдительность. Любые нарушения должны караться самым жёстким способом.

Regards,
Major Otto Hess
Security Officer, Brisnal Secret Development Facility.

3) To: Major Albert
From: Major Jurgen
Subject: Alert on spy activity

КОНФИДЕНЦИАЛЬНО

Дорогой Ганс

У нас большие проблемы. Один из заключенных вражеских офицеров совершил дерзкий побег из нашего лагеря и уже убил многих наших солдат. Как друг, советую вам отменить этот вечер на вилле у Евы. Из соображений безопасности. Не стоит собирать в одном месте столько высокопоставленных офицеров.

Regards,
Your friend Major Wilhelm Jurgen
Security Officer, Brisnal Prisoners of war camp for officers

4) To: All military personnel
From: General von Starben
Subject: Alert Status

Мы столкнулись с восстанием и возможным побегом военнопленных из некоторых лагерей из-за недостатка дисциплины среди некоторых старших офицеров. Мне доложили, что по крайней мере один пленный вражеский офицер совершил побег, проник сквозь нашу систему охраны и пытается установить контакты с бельгийским Сопротивлением. Я приказываю закрыть доступ в подземные комплексы. Охрана бункеров должна быть удвоена.

Regards,
General Hans von Starben
Commander in chef, North Belgium operations

Так что, горячо рекомендую пройти данный аддон, внимательно перечитывая всю документацию...

KoS Virtual World - official author's web-page

It's important that directory "aaw" will be under your "Return to Castle Wolfenstein" directory. Such directory you get if you don't modify paths when you install original RtCW.

Установка и запуск: распаковать архив и поместить папку "aaw" в директорию Return to Castle Wolfenstein", не в "main"! После чего запускаем aaw.bat - всё гениальное просто!

©2005 AlexDOK

Сюжет "Alone At War - Offlag" радует с самого начала - надо бежать из нацистского концлагеря...
Вот этот самолёт - новую разработку для Luftwaffe, надо взорвать...
Минное поле между лагерями...
А это Серый у нацистов на киче парится...

RtCW - Single Player Map series Alone At War - Offlag, (Final) levels 1, 2, 3 and 4

---------------
Important info:
---------------

"Offlag" series are rather hard maps to fight your way through. If you are new baby to RTCW I advise you play retail game first before trying this maps.

In "Offlag" you will be required to use different tactics, ... and choose your weapons wisely, depending on situation. Each drop of your blood will be precious so running on the enemies hoping they will miss you will be stupid. You will have to think... and plan your strategies!

I scripted enemies so they can have much freedom to make its own decisions. Levels are now even more "independent" and you can play them several times and each time you will encounter different configuration and strategies of enemy. This is specially enforced in level 3 and 4.

Reach in natural environment scenarios and detailed maps and are very important to me.
This is why you may find "Offlag" series to have heavy toe on your computer if your processor is under 800Mhz and you have not the best video card. Computers evolve very fast but mapping takes long time. This is why I try rather make more complex maps instead of maps low in detail that may be nice played on some old systems now, but in one year will be too odd and empty.

I will recommend minimum processor of 800Mzh. with full multimedia support. Your video card MUST be AGP, OpenGL compatible and should have minimum 32Mb Ram. Personally I love GeForse cards. My GeForce2 Titanium card although a bit old has 6.4GB/sec memory bandwidth 64Mb DDR memory and handles 31M triangles/sec. This is far more that you need to play those maps.

Because 3 of 4 maps are outdoor maps you may encounter height polys. "Top" visual places can have as much as 38.000 polys. Official map "forests" I believe have about 24.000 at maximum.

--------------
Installation:
--------------

Put sp_offlag_levels_1-4_final.pk3 and aaw.bat file into "AAW" directory under your "Return to Castle Wolfenstein" directory. Not under "main" directory.

C:\yourdir\Return to Castle Wolfenstein\aaw

Or

C:\program files\Return to Castle Wolfenstein\aaw

Depends where you have installed RtCW

Start the game by batch file "aaw.bat"

(If you have more questions about installation or map will not start read at the end of this document).

-----------
Thanks to:
-----------

www.rtcwfiles.com forum special thanks to: Gregeff, DesmondMorris, GHAST MANOR, pizpot (aka philby), Techman. Thanks to Tram Design mapping forum for helping me so much: Tunnleram, OSIAS, DACROW, Fargo_NL, B0ltyB0y, Rummie, GHAST MANOR, BrockTree, omnix32w, nib, and many others. Sorry if I forget to mention you.

----------------------
Resources and credits:
----------------------

Additional wonderful textures (thx man for doing this):

- Surface Texture Pack 1
All textures made by eyeronik copyright 2002
http://www.planetwolfenstein.com/surface

RtCW prefabs:

- Military shelf by mike hartwig Aka Grunt (mike.hartwig@attbi.com)
- Barrel by mike hartwig Aka Grunt
- Hanging clouds by Grunt

Q3/RtCW Models:

- Celtic Cross by Oak - Oak@abonados.cplus.es
http://www.planetquake.com/OakShiro/
- Skeletons Model Add-on for Quake 3: Arena by Kevin Kolk aka Cyber
kkolk@accn.org, http://www.accn.org/~kkolk/

Sounds:

- Leaves1, leaves2, leaves3, leaves4 by Todd gentler - toddg@slip.net

---------------------
Know bugs, problems:
---------------------

Level 2 - Light in large room is not the best. Need some more work to fix it.

Level 3 - Unknown bug, problem, issue where at some times models of MG gun and other small arms guns can blink. However this will not happen often if at all. I don't know how to fix it yet.

Level 3 - After many "quick" save/load's the screen can go very light and game performance bad. I don't know why this happens? Maybe 4 pivot lights are too much for the engine? If this will happen to you, you must start level 3 from beginning. If you don't have "normal" savings take down console and write:
\spmap aaw3

Thank you for downloading and playing those maps

KoS
kos@vestlandet.com
http://www.nem3d.net/kos
http://kos.nem3d.net

------------------------------
Installation additional info:
------------------------------

Some get confused with installation so I will explain it again:

You just make directory "aaw" under Return to Castle Wolfenstein" directory
and put there file:

sp_offlag_levels_1-4_final.pk3 and aaw.bat file.

Start game with aaw.bat file

It's important that directory "aaw" will be under your "Return to Castle
Wolfenstein" directory. Such directory you get if you don't modify paths when
you install original RTCW.

On my comp I have RtCW in:

c:\Program files\Return to Castle Wolfenstein

just add directory "aaw" to it

c:\Program files\Return to Castle Wolfenstein\aaw

and put sp_Offlag_levels_1-4_final.pk3 + aaw.bat file there and start with aaw.bat

-----------------------
Why such installation??
-----------------------

This is Single Player map. SP mapping lays under different engine "rules" that Multiplayer maps.

1. Placing *.pk3 file along with start-up *.bat file in separate directory under \Return to Castle Wolfenstein\aaw is necessary evil. SP engine seems to be programmed in such way that number of options like mission briefing, notebook, clipboards hanging on walls along with other thinks don't work if not placed in separate directory. If I would like to place pk3 file under \Return to Castle Wolfenstein\main folder, as this is case for Multiplayer then I will have to edit and include with my map main pak0.pk3 file (308Mb.), which is of course not possible. More easy is to place my *.pk3 file is separate folder.

2. All user quick saving and saving in general along with screenshots and custom config of the game will be save in separate directories under "aaw" directory. This is very comfortable for the player. His/her savings of game will not be mess up with retail version.

3. This type of sp map installation is applied by other mappers, which cares to bring to public fully utilized sp mapping experience

IMPORTANT:

If you installed those maps as I instructed you to do and still they don't work that means your game is screw-up. RtCW is quickly screw-up if you downloaded different files to main directory from Internet. You should reinstall entire game and apply latest patch. After that everything will work fine.

Latest patch: http://www.rtcwfiles.com/file.info?ID=3230

You can find forum discussion about my previous SP maps "Along At War - Offlag levels 1,2,3 BETA and installation here: http://www.rtcwfiles.com/file.info?2897#18117

Return to Castle Wolfenstein(R), QUAKE(R) and QUAKE III Arena(R) are registered trademarks of id Software, Inc.


ОГЛАВЛЕНИЕ

This page created by AlexDOK ©®2005-2012 All Right Reserved
My special thanks to Anton Ultra (www.combat-folk.ru) for design.