Текущее время: 29 мар 2024 01:34

Часовой пояс: UTC + 3 часа


Правила форума


Внимание! Все права на материалы опубликованные в этом форуме принадлежат их авторам! Перепечатка туториалов и статей разрешена только со ссылкой на этот сайт! В противном случае факт перепечатки считается нарушением авторских прав!



Новая тема Ответить
Страница 30 из 39
[ Сообщений: 575 ]
На страницу Пред.  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 39  След.
Автор
Сообщение
Заголовок сообщения: Re: Vicpas: Age of Horror (SP Mappack)
СообщениеДобавлено: 22 ноя 2018 23:14
Hi Ron Boy, welcome back!
Заголовок сообщения: Re: Vicpas: Age of Horror (SP Mappack)
СообщениеДобавлено: 23 ноя 2018 15:25
Hello, HellBaron.
These are the results after placed your patch on age_of_horror folder.

Level tower:
Вложение:
shot01.jpg

Вложение:
shot02.jpg


When i change the line (seta r_ext_compressed_textures "0") to "1" on file autoexec.cfg the pentagram image reappears.
Вложение:
shot03.jpg


Level basilica:

Error on saint1 model:
Вложение:
shot04.jpg


Note: My graphic card is Nvidia.


У вас нет необходимых прав для просмотра вложений в этом сообщении.
Заголовок сообщения: Re: Vicpas: Age of Horror (SP Mappack)
СообщениеДобавлено: 23 ноя 2018 19:28
I see! No matter what videocards you use. I will add strings for the pentagram too, the incorrect corona in the saint is a default issue, it works with Venom Mod, but only because I reordered default scripts, so AOH needs more scripts. Let me revisit the fix to see if is better merge or correct something in the separate pk3.
Заголовок сообщения: Re: Vicpas: Age of Horror (SP Mappack)
СообщениеДобавлено: 23 ноя 2018 21:59
vicpas писал(а):
Level basilica:
Error on saint1 model:
Вложение:
shot04.jpg


HellBaron deleted 'cull disable' from shader (halo is single-sided mesh)
New shader must be:
models/mapobjects/converted/saint1
{
cull disable
{
map models/mapobjects/converted/saint1.tga
rgbGen vertex
}
{
map $lightmap
blendFunc GL_SRC_ALPHA GL_ONE
alphaGen lightingSpecular
rgbGen vertex
}
{
map $lightmap
blendFunc GL_DST_COLOR GL_ZERO
rgbGen identity
}
}
Заголовок сообщения: Re: Vicpas: Age of Horror (SP Mappack)
СообщениеДобавлено: 24 ноя 2018 10:08
Cull disable or cull twosided (that theorically is opposite) does the same result for single sided meshes.
Заголовок сообщения: Re: Vicpas: Age of Horror (SP Mappack)
СообщениеДобавлено: 24 ноя 2018 21:43
Fixed coronas of statues and spec map in basilica level.
Вложение:
shot0000.jpg


Fixed shader of pentagram that was completely wrong and messed up, it also contains animation that now works, and looks better. Fixed the problem with uncompressed textures (r_ext_compressed_textures 0). You can keep the autoexec I included in previous file that I don't included in this file.
Вложение:
shot0001.jpg


I made another little pk3, that helps shaders to work better. So now are 2 files (sp_aoh3,sp_aoh4) same space required.

Here the new fix, download available until Christmas (updated 25/11/2018):
https://files.fm/u/admwrf3k


У вас нет необходимых прав для просмотра вложений в этом сообщении.
Последний раз редактировалось HellBaron 25 ноя 2018 13:37, всего редактировалось 2 раз(а).
Заголовок сообщения: Re: Vicpas: Age of Horror (SP Mappack)
СообщениеДобавлено: 25 ноя 2018 05:53
HellBaron писал(а):

I made another little pk3, that helps shaders to work better. So now are 2 files (sp_aoh3,sp_aoh4) same space required.

Here the new fix, download available until Christmas:
https://files.fm/u/ty5n96ca


Nice work again, HellBaron. :2beer:
_________________
My Website: http://mikebwolf.wix.com/ronboyproductions

My Blogspot site with reviews of recent Rtcw Sp maps: http://ronboyreviews.blogspot.com/

Mod DB: https://www.moddb.com/members/ronboy
Заголовок сообщения: Re: Vicpas: Age of Horror (SP Mappack)
СообщениеДобавлено: 25 ноя 2018 13:36
I updated the file this morning (link in my previous post), just more compatible for users of my mod and I included autoexec.cfg with max quality, but the fix is made to work flawless with unmodded Rtcw first.
Заголовок сообщения: Re: Vicpas: Age of Horror (SP Mappack)
СообщениеДобавлено: 25 ноя 2018 19:39
Hey HellBaron.
Thanks for the new patch, but i need this pentagram image:
Вложение:
shot01.jpg

Not this image:
Вложение:
shot02.jpg

Note: The second image disfigures all the effects I've created for the monsters to appear and face the Big Boss Heinrich I.

Now the saint1 model is OK.
Вложение:
shot03.jpg


У вас нет необходимых прав для просмотра вложений в этом сообщении.
Заголовок сообщения: Re: Vicpas: Age of Horror (SP Mappack)
СообщениеДобавлено: 26 ноя 2018 09:33
Very easy. I'll restore the default shader (tower.shader) with the corrections for uncompressed textures. Late today I'll update the file.
Заголовок сообщения: Re: Vicpas: Age of Horror (SP Mappack)
СообщениеДобавлено: 26 ноя 2018 15:12
Ok, I will wait for new update.
Заголовок сообщения: Re: Vicpas: Age of Horror (SP Mappack)
СообщениеДобавлено: 26 ноя 2018 21:47
Here the update:
https://files.fm/u/4gg5rx49

changelog from AOH 1.0 in this fix:
-added spec maps and reflections to fence of cells in prison1;
-added effects to helicopters;
-fixed an issue in the pentagram texture portal, now visible with max quality textures;
-barrel_m01 texture: fixed shader that recall it as mapobject; it's dynamic by default, not more opaque in the fog (issue visible in hills1, fixed);
-fixed brightness of some textures, less white now;
-fixed sdkfz 250 shader, now lightmapped, with spec maps;
-added spec mapping to vehicles and other objects, fixed some faceculling issues ( ex: coronas of statues basilica level);
-improved the shader of leopold railroad gun, more detailed, not texture changes;
-added a little detail to shield mapobjects;
Заголовок сообщения: Re: Vicpas: Age of Horror (SP Mappack)
СообщениеДобавлено: 30 ноя 2018 02:10
Version 1.1 uploaded on links to download.
Заголовок сообщения: Re: Vicpas: Age of Horror (SP Mappack)
СообщениеДобавлено: 30 ноя 2018 10:57
I go checked bugged or not bugged to with new version ;)
Заголовок сообщения: Re: Vicpas: Age of Horror (SP Mappack)
СообщениеДобавлено: 30 ноя 2018 14:25
I have got bad news: new version age of horror it's bugged to with no sigh burn to with fire zombies & used weapon Flamethrower :(
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Страница 30 из 39
[ Сообщений: 575 ]

Часовой пояс: UTC + 3 часа


Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 3


Кто сегодня был на конференции за последние 24 часа

Пользователи смотревшие этот форум за последние 24 часа: нет зарегистрированных пользователей и 83 гостей


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения
Перейти:  

Работает на phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Русская поддержка phpBB