Текущее время: 19 дек 2018 19:04

Часовой пояс: UTC + 3 часа


Правила форума


Внимание! Все права на материалы опубликованные в этом форуме принадлежат их авторам! Перепечатка туториалов и статей разрешена только со ссылкой на этот сайт! В противном случае факт перепечатки считается нарушением авторских прав!



Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 328 ]  На страницу Пред.  1 ... 18, 19, 20, 21, 22
Автор Сообщение
 Заголовок сообщения: Re: RTCW - Venom MOD.
СообщениеДобавлено: 13 авг 2018 12:39 
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 09 ноя 2015 13:22
Сообщения: 228
Откуда: Italy
Would be very simple replace this texture, but it's a little destroyable object, I really hate make a HD texture for a low polys model because will still looks old, instead of the other barrel that use subdivion meshes, a very dense model. No matter work on it for now, I don't have other ideas for Rtcw, I'm waiting the new release of ioRtcw that looks really promising. Maybe later, I'm updating another project.


Вернуться к началу
 Профиль    
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: RTCW - Venom MOD.
СообщениеДобавлено: 31 авг 2018 21:16 
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 09 ноя 2015 13:22
Сообщения: 228
Откуда: Italy
I updated the download files that don't make the difference, but it only saves a lot of memory for Rtcw engine. The new reflections are part of the id tech 3 from 1999, but no one document talks of every possibility of this. Only checking other games, or the same Quake 3 Arena code is possible to see what multitexture of this engine is capable, of course for the era of lightmapped games.
Initially I'd put big textures with huge shader informations, knowing the language I learned lot of things, for example many conventional elements of the code aren't necessary. I cleaned up the shader code, then using more simple textures ( .jpg instead mapped .tga, for general images) is possible have almost the same result, sometimes better with a total control of depth of textures involved. Now the mod takes 18 mb less, because I always wanted a compact mod.

Still don't know why blendFunc GL_ONE_MINUS_DST_ALPHA GL_ONE function is no longer supported by nvidia cards.


Вернуться к началу
 Профиль    
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: RTCW - Venom MOD.
СообщениеДобавлено: 09 сен 2018 22:51 
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 09 ноя 2015 13:22
Сообщения: 228
Откуда: Italy
Изображение

Изображение


Вернуться к началу
 Профиль    
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: RTCW - Venom MOD.
СообщениеДобавлено: 16 сен 2018 00:36 
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 09 ноя 2015 13:22
Сообщения: 228
Откуда: Italy
OFFTOPIC: update for nvidia/amd user of Clonewar2044. Definitive.
Изображение

Изображение

Изображение


Вернуться к началу
 Профиль    
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: RTCW - Venom MOD.
СообщениеДобавлено: 21 сен 2018 12:11 
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 09 ноя 2015 13:22
Сообщения: 228
Откуда: Italy
The release of the 16 september, Venom mod v5.52, is a huge improvement about optimisation. Direct control of the effects via scripts instead of heavy tga textures does great results (where possible). This is important for who use it with Coop mod and multiplayer, without kill all details.
Tested in:
Amd Athlon 64 3200+
1.50 gb ram
EAH 5570 video card
Windows SP2

Вложение:
rtcw1.0.jpg

Вложение:
rtcw2.jpg

Вложение:
rtcw3.jpg


Rtcw version: 1.0 (from cd)
Now is perfect under the first version too, ultra details and no lags, if not better than 1.42d and iortcw (under Windows XP). Required via console:
/com_hunkmegs 160 (default 72)
/r_lowMemTextureSize 0 (default 512)


У вас нет необходимых прав для просмотра вложений в этом сообщении.


Вернуться к началу
 Профиль    
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: RTCW - Venom MOD.
СообщениеДобавлено: 30 сен 2018 14:46 
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 09 ноя 2015 13:22
Сообщения: 228
Откуда: Italy
-UPDATE 30/09/18-v5.54
New effects for blackguard uniforms.
Fixed shader and texture for brandy glass item.

The brandy glass trasparency shader was bugged from the release of Rtcw. New effects for blackguards and fixed eliteguards brightness, no new textures.


Вернуться к началу
 Профиль    
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: RTCW - Venom MOD.
СообщениеДобавлено: 07 окт 2018 11:52 
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 31 авг 2012 20:23
Сообщения: 771
Откуда: Челябинск - DDR
В одном из паков была обнаружена отличная текстура в замке


У вас нет необходимых прав для просмотра вложений в этом сообщении.

_________________
Schild und Schwert der Partei


Вернуться к началу
 Профиль    
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: RTCW - Venom MOD.
СообщениеДобавлено: 14 окт 2018 11:41 
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 09 ноя 2015 13:22
Сообщения: 228
Откуда: Italy
This is a decorative texture of mp_chateau map. Now I looking for fix the disappear effect of debris, and consequently I'll update the autoexecs for a more immersive gameplay, I discovered other essential commands.


Вернуться к началу
 Профиль    
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: RTCW - Venom MOD.
СообщениеДобавлено: 20 окт 2018 18:10 
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 09 ноя 2015 13:22
Сообщения: 228
Откуда: Italy
After the test of latest mods for Rtcw I fixed some things and added other effects.

Venom Mod v5.55 official download:
https://www.moddb.com/mods/rtcw-venom-mod/downloads


Вернуться к началу
 Профиль    
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: RTCW - Venom MOD.
СообщениеДобавлено: 12 ноя 2018 19:10 
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 31 авг 2012 20:23
Сообщения: 771
Откуда: Челябинск - DDR
Мне не нравились эти дефолтные бочки , поэтому путём компиляции сделал следующее


У вас нет необходимых прав для просмотра вложений в этом сообщении.

_________________
Schild und Schwert der Partei


Вернуться к началу
 Профиль    
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: RTCW - Venom MOD.
СообщениеДобавлено: 12 ноя 2018 20:33 
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 02 июн 2011 01:51
Сообщения: 1939
Откуда: United States of America
As always, remarkable work! I've made it a necessity to have your mod combined with the RealRTCW mod installed for maximum enjoyment of this amazing game. :D

_________________
My Website: http://mikebwolf.wix.com/ronboyproductions

My Blogspot site with reviews of recent Rtcw Sp maps: http://ronboyreviews.blogspot.com/

Mod DB: http://www.moddb.com/members/ronboy


Вернуться к началу
 Профиль    
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: RTCW - Venom MOD.
СообщениеДобавлено: 25 ноя 2018 09:32 
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 31 авг 2012 20:23
Сообщения: 771
Откуда: Челябинск - DDR
Текстуру бочки отдаю уважаемому HellBaron для его работы

_________________
Schild und Schwert der Partei


Вернуться к началу
 Профиль    
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: RTCW - Venom MOD.
СообщениеДобавлено: 03 дек 2018 20:29 
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 09 ноя 2015 13:22
Сообщения: 228
Откуда: Italy
Hi Anders, this texture is already in my mod but not for the explosive red barrels, for now I'll don't change it.


Вернуться к началу
 Профиль    
Ответить с цитатой  
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 328 ]  На страницу Пред.  1 ... 18, 19, 20, 21, 22

Часовой пояс: UTC + 3 часа


Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 1


Кто сегодня был на конференции за последние 24 часа

Пользователи смотревшие этот форум за последние 24 часа: нет зарегистрированных пользователей и 3 гостей


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения

Перейти:  

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Русская поддержка phpBB