Текущее время: 28 мар 2024 19:12

Часовой пояс: UTC + 3 часа


Правила форума


Внимание! Все права на материалы опубликованные в этом форуме принадлежат их авторам! Перепечатка туториалов и статей разрешена только со ссылкой на этот сайт! В противном случае факт перепечатки считается нарушением авторских прав!



Новая тема Ответить
Страница 30 из 39
[ Сообщений: 575 ]
На страницу Пред.  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 39  След.
Автор
Сообщение
Заголовок сообщения: Re: Vicpas: Age of Horror (SP Mappack)
СообщениеДобавлено: 22 ноя 2018 23:14
Hi Ron Boy, welcome back!
Заголовок сообщения: Re: Vicpas: Age of Horror (SP Mappack)
СообщениеДобавлено: 23 ноя 2018 15:25
Hello, HellBaron.
These are the results after placed your patch on age_of_horror folder.

Level tower:
Вложение:
shot01.jpg

Вложение:
shot02.jpg


When i change the line (seta r_ext_compressed_textures "0") to "1" on file autoexec.cfg the pentagram image reappears.
Вложение:
shot03.jpg


Level basilica:

Error on saint1 model:
Вложение:
shot04.jpg


Note: My graphic card is Nvidia.


У вас нет необходимых прав для просмотра вложений в этом сообщении.
Заголовок сообщения: Re: Vicpas: Age of Horror (SP Mappack)
СообщениеДобавлено: 23 ноя 2018 19:28
I see! No matter what videocards you use. I will add strings for the pentagram too, the incorrect corona in the saint is a default issue, it works with Venom Mod, but only because I reordered default scripts, so AOH needs more scripts. Let me revisit the fix to see if is better merge or correct something in the separate pk3.
Заголовок сообщения: Re: Vicpas: Age of Horror (SP Mappack)
СообщениеДобавлено: 23 ноя 2018 21:59
vicpas писал(а):
Level basilica:
Error on saint1 model:
Вложение:
shot04.jpg


HellBaron deleted 'cull disable' from shader (halo is single-sided mesh)
New shader must be:
models/mapobjects/converted/saint1
{
cull disable
{
map models/mapobjects/converted/saint1.tga
rgbGen vertex
}
{
map $lightmap
blendFunc GL_SRC_ALPHA GL_ONE
alphaGen lightingSpecular
rgbGen vertex
}
{
map $lightmap
blendFunc GL_DST_COLOR GL_ZERO
rgbGen identity
}
}
Заголовок сообщения: Re: Vicpas: Age of Horror (SP Mappack)
СообщениеДобавлено: 24 ноя 2018 10:08
Cull disable or cull twosided (that theorically is opposite) does the same result for single sided meshes.
Заголовок сообщения: Re: Vicpas: Age of Horror (SP Mappack)
СообщениеДобавлено: 24 ноя 2018 21:43
Fixed coronas of statues and spec map in basilica level.
Вложение:
shot0000.jpg


Fixed shader of pentagram that was completely wrong and messed up, it also contains animation that now works, and looks better. Fixed the problem with uncompressed textures (r_ext_compressed_textures 0). You can keep the autoexec I included in previous file that I don't included in this file.
Вложение:
shot0001.jpg


I made another little pk3, that helps shaders to work better. So now are 2 files (sp_aoh3,sp_aoh4) same space required.

Here the new fix, download available until Christmas (updated 25/11/2018):
https://files.fm/u/admwrf3k


У вас нет необходимых прав для просмотра вложений в этом сообщении.
Последний раз редактировалось HellBaron 25 ноя 2018 13:37, всего редактировалось 2 раз(а).
Заголовок сообщения: Re: Vicpas: Age of Horror (SP Mappack)
СообщениеДобавлено: 25 ноя 2018 05:53
HellBaron писал(а):

I made another little pk3, that helps shaders to work better. So now are 2 files (sp_aoh3,sp_aoh4) same space required.

Here the new fix, download available until Christmas:
https://files.fm/u/ty5n96ca


Nice work again, HellBaron. :2beer:
_________________
My Website: http://mikebwolf.wix.com/ronboyproductions

My Blogspot site with reviews of recent Rtcw Sp maps: http://ronboyreviews.blogspot.com/

Mod DB: https://www.moddb.com/members/ronboy
Заголовок сообщения: Re: Vicpas: Age of Horror (SP Mappack)
СообщениеДобавлено: 25 ноя 2018 13:36
I updated the file this morning (link in my previous post), just more compatible for users of my mod and I included autoexec.cfg with max quality, but the fix is made to work flawless with unmodded Rtcw first.
Заголовок сообщения: Re: Vicpas: Age of Horror (SP Mappack)
СообщениеДобавлено: 25 ноя 2018 19:39
Hey HellBaron.
Thanks for the new patch, but i need this pentagram image:
Вложение:
shot01.jpg

Not this image:
Вложение:
shot02.jpg

Note: The second image disfigures all the effects I've created for the monsters to appear and face the Big Boss Heinrich I.

Now the saint1 model is OK.
Вложение:
shot03.jpg


У вас нет необходимых прав для просмотра вложений в этом сообщении.
Заголовок сообщения: Re: Vicpas: Age of Horror (SP Mappack)
СообщениеДобавлено: 26 ноя 2018 09:33
Very easy. I'll restore the default shader (tower.shader) with the corrections for uncompressed textures. Late today I'll update the file.
Заголовок сообщения: Re: Vicpas: Age of Horror (SP Mappack)
СообщениеДобавлено: 26 ноя 2018 15:12
Ok, I will wait for new update.
Заголовок сообщения: Re: Vicpas: Age of Horror (SP Mappack)
СообщениеДобавлено: 26 ноя 2018 21:47
Here the update:
https://files.fm/u/4gg5rx49

changelog from AOH 1.0 in this fix:
-added spec maps and reflections to fence of cells in prison1;
-added effects to helicopters;
-fixed an issue in the pentagram texture portal, now visible with max quality textures;
-barrel_m01 texture: fixed shader that recall it as mapobject; it's dynamic by default, not more opaque in the fog (issue visible in hills1, fixed);
-fixed brightness of some textures, less white now;
-fixed sdkfz 250 shader, now lightmapped, with spec maps;
-added spec mapping to vehicles and other objects, fixed some faceculling issues ( ex: coronas of statues basilica level);
-improved the shader of leopold railroad gun, more detailed, not texture changes;
-added a little detail to shield mapobjects;
Заголовок сообщения: Re: Vicpas: Age of Horror (SP Mappack)
СообщениеДобавлено: 30 ноя 2018 02:10
Version 1.1 uploaded on links to download.
Заголовок сообщения: Re: Vicpas: Age of Horror (SP Mappack)
СообщениеДобавлено: 30 ноя 2018 10:57
I go checked bugged or not bugged to with new version ;)
Заголовок сообщения: Re: Vicpas: Age of Horror (SP Mappack)
СообщениеДобавлено: 30 ноя 2018 14:25
I have got bad news: new version age of horror it's bugged to with no sigh burn to with fire zombies & used weapon Flamethrower :(
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Страница 30 из 39
[ Сообщений: 575 ]

Часовой пояс: UTC + 3 часа


Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 6


Кто сегодня был на конференции за последние 24 часа

Пользователи смотревшие этот форум за последние 24 часа: нет зарегистрированных пользователей и 131 гостей


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения
Перейти:  

Работает на phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Русская поддержка phpBB