RtCW - Relic Hunt
RtCW - Relic Hunt...

Автор "Relic Hunt" Ken 'kat' Beyer (Castle Keep, Mages Skulls). Карта одноуровневая: changelevel gamefinished. Гробницы, ожившие мертвецы, Предстоит погулять по каменным коридорам, повзрывать двери и пособирать Чаши. А потом ещё надо подняться по лестнице на полуразвалившиеся деревянные мостки, где под конец появляется Большой Чёрный Гад, именуемый "BEAST", которого на свою голову вызвала фрау Булоу в оригинальном Вольфе... Как обычно, нацисты что-то там такое древнее разрыли в надежде найти то, что поможет им выиграть войну, собрались вскрывать гробницу и надо их опередить:

To: All personnel
From: Aid to Prof. Klinkerhoffen
Subject: Security

General notes: On the recommendations of Professor Klinkerhoffen, if you insist on entering the tomb before the clearance team arrives it is highly recommended you arm yourself with heavy caliber weapons. We have no idea what lurks within and can not afford to loose any more people to this project. You have been warned.

Главное примечание: по рекомендации профессора Клинкерхоффена, если вы настаиваете на входе в захоронение прежде, чем прибудет спецкоманда зачистки, то настоятельно рекомендуется вооружиться оружием крупного калибра. Мы даже не представляем себе, что может там скрываться, и не можем позволить себе высвободить больше людей, чем задействовано в этом проекте. Итак, вас предупредили.

MISSION 1: Relic Hunt - Поиск Реликвии
Part 1: acquisition - приобретение

We've just received word old Gerry is up to no good again and has found the location of an ancient holy relic believed to be the remains of King Ferdinand 1, 'Good King Ferdinand' as the locals called him. Needless to say we need you to 'acquire' the object by whatever means necessary. Good luck.

Мы только что получили известие от старого Джерри - опять ничего хорошего и обнаружили местоположение старинного святого реликта, вполне достоверное, чтобы быть останками Короля Фердинанда Первого, "Доброго Короля Фердинанда" как называли его местные. Разумеется, нам нужно, чтобы вы "приобрели" данный объект независимо от того, какими средствами это будет достигнуто. Удачи.

1) Find a way into the old Kings Chamber - Найти путь в старые Королевские Палаты;
2) Acquire the Relic - Завладеть Реликтом.

Distribution/Copyright/Permissions: Do not distribute these files without this readme present. If you wish to include these files on a CD for distribution please contact the author below. Ага: не распространяйте мапу без readme. Если вы хотите записать её на CD для тиражирования, то обращайтесь к нижеуказанному автору. Copyright © 2003 Ken Beyer (info@quake3bits.com - subject 'Relic Hunt').

Установка и запуск: автор "Relic Hunt" Ken Beyer безбожно усложнил установку карты. Кстати, пак называется SPKAT4.zip, а вовсе не Relic_Hunt - иметь в виду... Метод установки просто варварский: Instructions for use из двух пунктов:

1: Extracting/installation. Downloaded and save the files to a temporary folder/location on your system, C:\temp is typical double click spkat4.exe, the self extractor will open with a default file/installation path already highlighted, this is C:\Program Files\Return to Castle Wolfenstein\SPKAT4 and click the 'Unzip' button. The archive will now be uncompressed to that location. If this isn't where you have RtCW installed either edit the path or click the 'Browse' button and select the correct folder/location [the files need to be placed in a folder called 'SPKAT4' directly under the main Return to Castle Wolfenstein folder for the minimod to work properly]. Optionally you can also click the 'Run WinZip' button to open the WinZip application and manually extract the files to the correct location as per 'SPKAT4' above. Repeats steps above for all the files downloaded. If correctly installed you should have a folder called 'SPKAT4' in the 'Return to Castle Wolfenstein' folder and several files therein contained: spkat4.pk3, spkat4_s.pk3, Relic_Hunt.bat, relic_hunt.ico, Readme_1st.rtf, Readme_2nd.rft

2: Shortcuts and running the mod. Open the newly created SPKAT4 folder and find the file called 'Relic_Hunt.bat' you can run the mod directly from this file in it's current location by double clicking. Alternatively if you right click and select 'Send to > Desktop' it will create an icon on your desktop which you can then double click to launch the mod. For Win98 you may need to create a shortcut in the installation folder [right click & select 'cre186 строчек - ate shortcut'] and then manually move the new icon to your desktop.

Честно говоря, аффтар точно маньяк! Итак, после распаковки мы видим пачку файлов: spkat4.pk3, spkat4_s.pk3, relic_hunt.ico, relic_hunt.PIF, relic_hunt.bat. Аффтарский способ вкратце и без воды: создать папку "SPKAT4" в директории "RtCW", закинуть туда все файлы из пака и запустить relic_hunt.bat - И ВСЁ!!! Для чего нужно было расписывать всё это аж на 17 строчек - непонятно... И можно ещё вполне традиционно закинуть файлы spkat4.pk3 и spkat4_s.pk3 в папку "main" каталога Return to Castle Wolfenstein, в консоли (вызывается клавишей "~", она же "Ё") набрать команду "/spdevmap relic_hunt" без кавычек и нажать Enter.

©2005 AlexDOK

Для чего в пещерах противотанковые ежи? Неужели туда кто-то догадается въехать на бронетехнике?
Три гранаты - и огнедышащая мумия - труп. Хотя это и так труп...
А потом ещё надо подняться по лестнице на полуразвалившиеся деревянные мостки...
Интересная заподлянка: двигающиеся площадочки, внизу - острые колья...

Map and General Information:

Information

Title: Relic Hunt
Date: *current beta Aug 04
PK3 file: spkat4.pk3

Author: Quake3Bits - Ken 'kat' Beyer
Email: info@quake3bits.com (subject 'maps')
Website: http://www.quake3bits.co.uk
Forum: http://www.cpdt.com/forum
Description: Single Player 'minimod' for Return to Castle Wolfenstein

Additional Credits

ID Software for allowing us to do what we do to the game!
Map testers - sock, der_ton, DemonSpawn, EMSIPE
Sedric, Baiter@KoS, Eric@KoS
guys @ Q3W-LE
guys @ Splash Damage (esp djbob)
guys @ rtcw.co.uk
guys at KoS's place
guys at Tram Design
Special thanks to Cacabunny, Zer0Logic
Exender, ButterB, Eskimo Roll, sock, djbob, megaman ;o)
extra special mention to Karloff
...anybody else..!

Play Information

Game type: Single Player (SP) RtCW
Bots: 'optimized' aas files (rcd included)

Construction

Base: nothing
Editor: GTKRadiant 1.x.x + q3map2
Corel PhotoPaint - 2D artwork
GMax - 3D models
Blender3D - 3D models
MilkShape - 3D models
CrimsonEditor
Creative WaveStudio - audio
Notepad
WinZip
WinRar

Build Time: 4 months (ish)
Textures: default and some custom
Models: default + custom
Sound: default + custom
Compile machine: Athlon XP2000+, 1gig DDR PC2700 RAM, ATI9000Pro 128MB

Test Machines
sys1: Athlon 1.33, 768SDRAM, ATI9000Pro 128MB FPS range 35-90 @ 1024x768 (FPS locked at default 90)

q3map compile Time
relic_hunt : TOTAL - 20mins (-BSP, -FullVis, -light -nocollapse -shade -patchshadows -samples 3)
aas_b0 : 20 mins
aas_b1 : 20 mins

Brushes count relic_hunt: 10464
Entity count relic_hunt: 1449 (uncompiled): 805 (ingame)


ОГЛАВЛЕНИЕ

This page created by AlexDOK ©®2005-2012 All Right Reserved
My special thanks to Anton Ultra (www.combat-folk.ru) for design.