RtCW - Operation Evil Eye 1
RtCW - Operation Evil Eye...

Когда в теперь уже далёком 2005 году я писал свой обзор по карте Операция Дурной Глаз, то начинался он с фразы "Честно говоря, карта "Operation Evil Eye" - барахло полное и чушь собачья".

Но теперь мне пришлось изменить столь категоричное мнение. Почему? Да потому что за прошедшие 7 лет появилось не так уж и много хороших работ для Волчатины, чтобы вот так вот, походя облаивать в принципе неплохую задумку, пускай и нереализованную до конца.

Итак, читаем брифинг:

Operation Evil Eye
Classified TOP SECRET
Codename Dark Vengeance

All resistance reports gathered about the missing Allied POW's has pointed us to Chateau De'Brakkon; an old bombed-out keep deep in the heart of the Vercors mountain range. Recent attempts to destroy the Chateau from the air have failed to achieve results, OSA high command has scrubbed any further attempts due to the suspected presents of our captive Allies. It is believed that our friends are being used as human shields, or possibly some other sadistic Nazi plan. All attempts to gather further information have failed and contact with the Partisan Resistance Force has ceased as of a week ago. German forces occupy the entire area, and with the affermation of Evil Eye's involvement in the disappearance of our boys in Kessimit, you can bet that his "Black Shirts" will most likely have a strong presents within the general area. We dare not deploy a larger squad, it is felt that would force their hand and we'd be left with a river of our boys blood draining into the Rhine.

Good Luck Agent Blazkowicz and Gods Speed.

Операция Дурной Глаз
Совершенно секретно
Кодовое название "Мрачное возмездие"

Как сообщает Сопротивление, поиск наших пропавших военнопленных привёт их к замку De'Brakkon; уже давно разбомбленный, находящийся глубоко в сердце горной цепи Веркорз. Недавние попытки уничтожить замок с воздуха не достигли результатов, высшее командование Отдела Специальных Операций запретил любые дальнейшие попытки из-за подозрения относительно наших пленных. Мы полагаем, что наших друзей просто используют в качестве живого щита, или возможен ещё какой-нибудь садистский нацистский план. Все попытки найти дальнейшую информацию потерпели неудачу, и контакт с силами Сопротивления прервался неделю назад. Немецкие силы занимают весь район, и с подтверждением причастности Злого Глаза в исчезновении наших парней в Кессимит, вы можете держать пари, что его "Чёрные Рубашки" наверняка будут играть важную роль в пределах данного района. Мы не сможем задействовать большую команду, как только они что-то почувствуют, то мы останемся с рекой крови наших парней, стекающей в Рейн.

MISSION OBJECTIVES

1) Investigate enemy activity in and around Chateau De'Brakkon
2) Disable any air defense systems you find
3) Determine the location of missing allied prisoners of war

ЗАДАНИЯ МИССИИ

1) Исследовать вражескую деятельность вокруг Замка De'Brakkon
2) Подавить обнаруженные средства ПВО противника
3) Определить местоположение наших пропавших военнопленных

Для начала - зачистка территории около водопада, подрыв пары Flak-ов, открываются ворота:

Нажмите для увеличения
Нажмите для увеличения
Нажмите для увеличения
Нажмите для увеличения

Затем заходим внутрь горы, там валим с десяток фрицев, огнемётчика и пяток девок из Елитгадз... потом вылезаем на развалины какого-то даже не замка, а полуразрушенной фермы, типа фольварка. По двору замка носится немчура, которую также необходимо перестрелять и... просто прыгнуть в колодец - да-да, аффтар, утапи сибя фкалотце:

Нажмите для увеличения
Нажмите для увеличения
Нажмите для увеличения
Нажмите для увеличения

Сия мапа существует в двух вариантах - Operation Evil Eye 1 и Operation Evil Eye 2. Во второй вариант добавлено бесовщины в лице Блавацкой и зомбей, читать здесь: Operation Evil Eye 2.

Установка и запуск: распаковать архив, распаковать пак oee.pk3 в директорию Return to Castle WolfensteinВольфа (но не в main!), после чего появится новая папка ОЕЕ, после чего заходим в неё и там батник OEE.bat на запуск...

©2005-2012 AlexDOK

Operation Evil Eye

During the summer of 1939 the German high command began secret experiments into establishing Psychic Connections to their ancestral past. Several botched attempts resulted in many German scientists untimely deaths and subsequently the entire “Project Resurrection”, was shelved.

In the summer of 1942, the feverish quest for a supreme Supernatural Fatherland was rekindled by the breakthrough discovery of the hidden Burial site of High Priestess Vimmola Dardienna Blavatsky, grand spiritualist of the Covenant of Daknspeuk, scripter of the “Ancient tomb of Daknspeuk” or “Death Speak”.
Once deciphered by Mystic Adept, Madame Blavatsky, the great, great granddaughter of Vimmola Blavatsky; the secret burial crypt of Vilmhelm Krushner ( “William the Crusher”) First Knight of Dellok and “The Dealer of Punishment and Justice” for his Lord Heinrich I was discovered.

With the tomb and crypt both known by the Reich’s SS Paranormal Division, a rejuvenated “Project Resurrection” has once again thrown the world into a collision course with this veiled darkness of unholy terror.

Your mission Agent Blazkowicz , is to re-establish communications with Franc-Tireur the French Partisan Resistance Force and find the missing Allied POW’s taken from concentration camps in Poland by SS-Oberfuhrer Wilhelm “Deathshead” Strasse. All leads point us to Chateau De’Brakkon an old bombed-out keep, deep in the heart of the Vercors mountains.

Created by Beau (demonspawn) Sutton, 5 months to complete from first look at the tools to release.

This adventure was created as an SP map. It has been designed to take advantage of hidden SP
functionality such clipboards and books.

*Because of this it is very important that you follow the installation procedures closely.

Once the "oee.zip" file has been downloaded to your system you must "un-ziped" it into your
RTCW directory, not the "main" directory.

When it is un-ziped you will see a new folder in your RTCW folder called "oee" This folder
contains all the data required to run "Operation Evil Eye".

Once extracted simple "double click" the "oee.bat" file and you will be launched into the
adventure.

That’s it.

Credits

There are many people who have helped me create Operation Evil Eye, I have redesigned the
games credits to thank as many people as I could, but I will also list them all here as
well.

Official Content

id software (I can't say enough about what these guys have done for me and gaming in general)
Gray Matter Studios (Their work paved the way for everything I added, without them you wouldn't be reading this)

The Forums

Surface Forum, moderated by eyeronik, Rumble, Midnight Oil and Ghast
Tram Design forum, moderated by Tunnleram, TiCaL, ShiZZa, Rummie, nib
Splash Damage forum, moderated by sock and djbob
KoS Virtual World (a site dedicated to SP mappers), moderated by KoS with a little help from
me:)

The tools

Timothee 'TTimo' Besset (qeradiant)
ydnar (q3map)
Francesco Bancal? (EasyGen)
Les Boorman (WolfCompile)

A special thanks goes out to Craig Helmick (Omnix32) who has helped me every step of the way
and has shown me how to unselfishly help all others within our mapping community.

The Music: Bill Brown

Additional Art

90% of the art resources that aren't "official" content were created by myself. I have used
some of Timothy Andrew Wilson textures and would like to thank him for them. I have also
included a read me file (additional_textures.txt) about him and his excellent work.

And most of all my awesome family who's love and support has made Operation Evil Eye a
reality.

Please feel free to express any and all comments about my work either directly to me
demonspawn@shaw.ca or through any of the above mentioned forums.

I hope you enjoy "Operation Evil Eye"

Beau


ОГЛАВЛЕНИЕ

This page created by AlexDOK ©®2005-2012 All Right Reserved
My special thanks to Anton Ultra (www.combat-folk.ru) for design.