RtCW - The Fortress 2 (beta)
RtCW - The Fortress 2...

Наш боевой брат-по-оружию из города Сан Паулу Солнечной Бразильянии (как раз оттуда, где в лесах много Диких Обезьян, они ка-а-ак прыгнут! © Донна Роза д'Альвадорес) Vicente Pasquino aka Vicpas в особых представлениях не нуждается. Кроме того, что он автор данной замечательной работы, он доводит до ума различный долгострой, валяющийся на мапперских складах и реанимирует различные карты, например именно он собрал патчи для Ameland, Enigma, Fast_New Pharao, HDDL, Project 51 и The Hill, которыми пофиксил различные баги. Помогал Аркоту 24 в его Arkot и Arkot_mappack, etc.

Собственно, продолжение предыдущей карты... Викпас кое-что изменил в первых уровнях (добавил кое-где вражин), сделал вступительный ролик и наваял пару новых мап. Очень даже неплохо получилось. Общая картина с дополнительными уровнями сводится к следующему:

OBJECTIVES LEVEL 1:

1) Kill radio operator. Шлёпнуть радиста...
2) Destroy the cannons. Взорвать орудия...
3) Find and steal all treasures. Найти и стырить все сокровища...
4) Find the project book. Найти книгу проектов...
5) Destroy the brigde. Взорвать мост...
6) Find the way to submarine and escape. Найти путь к подводной лодке и уходить...

OBJECTIVES LEVEL 2:

1) Destroy the bridge. Взорвать мост...
2) Find, steal and destroy some treasures. Найти и стырить, или уничтожить (что не получится стырить - не зъим, так понадкусаю - откуда в Бразилии хохлы?) все сокровища...
3) Kill the mechanics. Шлёпнуть механика...
4) Eliminate super soldier. Замочить суперсолдата...

THE FORTRESS 2 - LEVEL 3 Briefing:

Classified: Rocket Base Assault
Codename: Operation Condor

On the way to safety, the submarine needed to stop to resupply, but the harbour was controlled by Germans and being attacked by partisans comrades. Help the partisans to recover control and then destroy everything, this will reduce the German's resistance. Your objectives are: destroy all communications; destroy the Rocket Base; eliminate all resistance and find the exit and escape.

На подводной лодке закончились жратва, выпивка и дизельное топливо. Неплохо бы подзаправиться, но ближайшая по пути база контролируется немцами. К счастью, базу собрались брать штурмом местные партизаны. Что ж, поможем советским партизанам надрать задницы фашистам и захватить порт. Задачи: уничтожить линии связи, взорвать ракетную базу, подавить сопротивление врага, найти выход с базы и свалить оттуда.

OBJECTIVES LEVEL 3:

1) Destroy radar communications. Взорвать радар.
2) Kill main commandant. Пристрелить (как собаку!) коменданта.
3) Destroy rocket v2. Взорвать ракету ФАУ 2.

THE FORTRESS 2 - FINAL LEVEL Briefing:

Classified: Escape

You found the exit, but the last gate is closed. Navigate by maze and locate the switch to open it. Be careful, because in the maze has traps and creatures waiting the next victim. Your objectives are: kill the sorceress and stop the ceremony for Dark Master; find the secret weapon's book; find your contact called Kessler, he will help you get home.

Итак, выход найден, но последние ворота закрыты. Не мешало бы найти кнопочку, которая их откроет. Только надо быть осторожнее - искать придётся в лабиринте, в котором околачивается всякая потусторонняя сволочь - мутанты, зомби и прочие паранормальные твари, рыскающие в поисках очередной жертвы, дабы набить свои ненасытные брюха. Задачи: пристукнуть ведьму и остановить церемонию вызова фашистского Дарт Вейдера; найти документацию для производства очередной мега-стрелялки; выйти на связь с нашим агентом Кесслером - он поможет добраться до дому.

OBJECTIVES LEVEL 4:

1) Kill the sorceress. Пристукнуть Блавацкую.
2) Find the secret weapon's book. Найти техническую документацию.
3) Meet Kessler. Встретиться с Кесслером.

Установка и запуск: распаковать экзешник thefortress2.exe в директорию RtCW, - появятся папка [thefortress2] и ярлычок thefortress2.lnk, коим и следует запускать карту...

©2007 AlexDOK

Title : The Fortress 2 (Beta)
Author(s) : Vicpas
Release Date : 06/10/2007
E-mails Address : vicpas@ig.com.br / vicpas1@gmail.com
Home Page : -.-
Game : Return to Castle Wolfenstein - Single Player
Levels : Intro, Intro2, Level 1, Level 2, level 3 and Final Level.

* Construction *

Map base : Move3 by Pizpot
Custom textures : Lavahell.jpg (Quake III), RTCW.jpg, Wolfenstein.jpg and Intro's textures by Nick Coombe aka crinity(crinity@email.com)
Custom textures2 : Some textures in final level are Prince of Persia 3Dґs textures.
Custom sounds : Boom.wav, Flyby.wav, Of1.wav, Underground.wav by Vovstein and Half-Life's sounds.
Custom models used : Some Models by Vovstein, One model from Mages Skulls and other models by http://fps.brainerd.net/mapmodels.htm
Custom prefabs : None
Editors used : GTK Radiant 1.2.11 with update 1.2.13
Other utilities used : Q3map2 2.5.16_win32_x86
Known bugs : Read Bugs

* Installation Information and how to play *

- Unzip to your C:\Return to Castle Wolfenstein folder where C = the drive you installed RTCW on.
- Play using the shortcut and when the main menu appears, click in play button and after choose your favorite skill.
- Your RTCW must be installed in C:\
- If you have RTCW installed in another directory, you must to edit shortcut.

* Description *

This map pack is my second work in single player maps. This was made in about 5 month's time on and off and was created to learn more about single player mapping.

* Maps Info *

Intro, level1 and level2

Compiled with:
PC AMD K6 III 400 MHZ with 198 MB RAM
Video Card - VooDoo 3 3000 with l6 MB
-BSP -meta, -vis, -light -nocollapse -patchshadows -filter
(45 minutes to compile and about 37 minutes to AAS)

Intro2, level3 and final level

Compiled with:
PC Pentium4 Dual Core 3400 MHZ with 1GB RAM
Video Card - Nvidia 6200 with 256 MB
-BSP-meta, -vis, -light -nocollapse -patchshadows -filter
(3 minutes to compile and about 5 minutes to AAS)

* Thanks to *

Pizpot by the Begin in Move3
Kim "the Pirate" by informations and attention (Start map's author)
Vovstein by good models and sounds
Frank Berloff (RedMoon map's author)
DemonSpawn by Mirror and Lightning (Textures and Tutoriais)(OEE map's author)
Privater and Vondur by informations and attention (Timegate's authors)
Nick Coombe (Crinity) by textures for Intro map.(crinity@email.com)
http://kos.philgeorge.com.au/ (KoS Virtual World)
http://fps.brainerd.net/mapmodels.htm
http://www.wolfensteinx.com/surface/
http://www.nibsworld.com/rtcw/
http://www.planetwolfenstein.com/tramdesign/
http://www.planetwolfenstein.com/
http://www.planetphillip.com/
Phillip Marlowe by distribute in RTCW maps's site and by Text for briefings

* Testers: *

AlexDOK
Andrе Paiva
Marcelo A. de Amorim

* Copyright / Permissions *

This map pack is (c) by Vicpas(2007). All rights reserved.
Authors MAY NOT use this level as a base to build additional levels.
You are NOT allowed to commercially exploit this level, or any of it's assets (models, textures, sounds, etc) i.e. put it on a CD or any other electronic medium that is sold for money without my explicit permission! You MAY distribute this ZIP and associated files through the (internet, FTP, local BBS etc.), provided you include this file and leave the archive intact.

* Notes: *

1-If somebody found some bugs, please email me.
2-If i forgot somebody, please forgive me.

* Bugs: *

Level2:
a-Sometimes the fire in the base of the ray, doesn't turn off. (Save the game with tecle F5 and load with F9.)
b-Sometimes the mechanics become crazies.

final level:
a-In video option Vertex(low) the terrainґs textures don't fix.
b-Sometimes bubbles in the pool doesnґt work.

Return to Castle Wolfenstein is an excellent game idealized by Gray Matter Studios INC, using the engine of the game Quake III's ID Software.
Unhappily few mappers were interested in doing Mods or maps (Single Player), to give continuity the saga of the hero B.J. Blazkowicz.

Enjoy and thank you.

Vicpas.


ОГЛАВЛЕНИЕ

This page created by AlexDOK ©®2005-2012 All Right Reserved
My special thanks to Anton Ultra (www.combat-folk.ru) for design.