RtCW - The Fortress 2 v1.0
RtCW - The Fortress 2...

Наш боевой брат-по-оружию из города Сан Паулу Солнечной Бразильянии (как раз оттуда, где в лесах много Диких Обезьян, они ка-а-ак прыгнут! © Донна Роза д'Альвадорес) Vicente Pasquino aka Vicpas в особых представлениях не нуждается. Кроме того, что он автор данной замечательной работы, он доводит до ума различный долгострой, валяющийся на мапперских складах и реанимирует различные карты, например именно он собрал патчи для Ameland, Enigma, Fast_New Pharao, HDDL, Project 51 и The Hill, которыми пофиксил различные баги. Помогал Аркоту 24 в его Arkot и Arkot_mappack, etc.

Версия 1.0 предыдущей карты... Викпас снова кое-что переделал и довёл свою работу до совершенства. Просто отличная работа! Изменения:

1 - Все текстуры оптимизированы;
2 - Добавлено больше эффектов для взрывов;
3 - Добавлена камера на уровне 2;
4 - Исправлены мелкие ошибки, выявленные на бета-версии;
5 - Убраны некоторые модели и текстуры для оптимизации;
6 - Добавлены новые модели эффектов взрывов;
7 - Решены проблемы на уровне 3 с опцией "video vertex(low)";
8 - Внесены некоторые изменения в сценарий игры;
9 - Добавлены новые звуки для оружия (MG42, MP40 и Динамит).

Имеются незначительные отличия в заданиях, на общую картину не влияют, подробнее можно почитать на предыдцущей странице:

OBJECTIVES LEVEL 1:

1) Kill radio operator. Шлёпнуть радиста...
2) Destroy the cannons. Взорвать орудия...
3) Find and steal all treasures. Найти и стырить все сокровища...
4) Find the project book. Найти книгу проектов...
5) Destroy the tank in activity. Подорвать танк...
6) Find the way to submarine and escape. Найти путь к подводной лодке и уходить...

OBJECTIVES LEVEL 2:

1) Destroy the bridge. Взорвать мост...
2) Find, steal and destroy some treasures. Найти и стырить, или уничтожить (что не получится стырить - не зъим, так понадкусаю - откуда в Бразилии хохлы?) все сокровища...
3) Kill the mechanics. Шлёпнуть механика...
4) Eliminate super soldier. Замочить суперсолдата...

OBJECTIVES LEVEL 3:

1) Destroy radar communications. Взорвать радар.
2) Kill main commandant. Пристрелить (как собаку!) коменданта.
3) Destroy rocket v2. Взорвать ракету ФАУ 2.

OBJECTIVES FINAL LEVEL:

1) Kill the sorceress. Пристукнуть Блавацкую.
2) Find the secret weapon's book. Найти техническую документацию.
3) Meet Kessler. Встретиться с Кесслером.

Установка и запуск: распаковать экзешник thefortress2.exe в директорию RtCW, - появятся папка [thefortress2] и ярлычок thefortress2.lnk, коим и следует запускать карту. Но обязательно нужно отредактировать свойства ярлыка таким образом, чтобы было правильно указано расположение вашего каталога с игрой. ИМХО пихать игру в каталог C:\Program files могут только явные алени... :)

©2012 AlexDOK

RtCW - The Fortress 2...

Title : The Fortress 2
Version : 1.0
Author(s) : Vicpas
Release Date : 09/19/2010
E-mails Address : vicpas@ig.com.br / vicpas1@gmail.com
Home Page : -.-
Game : Return to Castle Wolfenstein - Single Player
Levels : Intro, Intro2, Level 1, Level 2, level 3 and Final Level.

* Construction *

Map base : Move3 by Pizpot for level 1
Custom textures : Lavahell.jpg (Quake III), RTCW.jpg, Wolfenstein.jpg and Intro's textures by Nick Coombe aka crinity(crinity@email.com)
Custom textures2 : Lightblock by Pazur and some textures on "final level" are Prince of Persia 3D?s textures.
Custom sounds : Boom.wav, Flyby.wav, Of1.wav, Underground.wav by Vovstein and Half-Life's sounds.
Custom models used : Some Models by Vovstein, One model from Mages Skulls and other models by http://fps.brainerd.net/mapmodels.htm
Custom prefabs : all maps contained in the version Beta.
Editors used : GTK Radiant 1.2.11
Other utilities used : Q3map2 2.5.16_win32_x86
Known bugs : None

* Installation Information and how to play *

- Unzip to your C:\Program Files\Return to Castle Wolfenstein folder.
- Play using the shortcut and when the main menu appears, click in play button and after choose your favorite skill.
- If you have RTCW installed in another directory, you must to edit shortcut.

* Description *

This episode pack is a version improved of my second work called The Fortress 2(Beta)

* Maps Info *

All levels were compiled with:

PC Pentium4 Dual Core 3400 MHZ with 2GB RAM
Video Card - Nvidia 6200 with 256 MB
-BSP-meta, -vis, -light - fast -nocollapse
(3 minutes to compile and about 5 minutes to AAS)

* Changes on this version *

1 - All levels were optimizeds with textures/common/areaportal and Hint brushes.
2 - Added more effects on explosions (Cannons and vehicles)
3 - Added camera interruption on level 2 (all cutscene).
4 - Solved the minor bugs that are on version Beta.
5 - Removed some models and textures for optimization.
6 - Added new models for explosions effects.
7 - Solved problems with terrain on level 3 with option "video vertex(low)".
8 - Some changes were made on gameplay.
9 - Added new sounds for weapons (MG42, MP40 and Dynamite)

* Thanks to *

Pizpot by the Begin in Move3
Kim "the Pirate" by informations and attention (Start map's author)
Vovstein by good models and sounds
DemonSpawn by Mirror and Lightning (Textures and Tutoriais)(OEE map's author)
Nick Coombe (Crinity) by textures for Intro map.(crinity@email.com)
Zenith_ply for new models.
Pazur for lightblock texture.
http://www.planetwolfenstein.com/
Phillip Marlowe by Text for briefings.

* Testers: *

-.-.-.-.-.-.-.-

* Copyright / Permissions *

This map pack is (c) by Vicpas(2010). All rights reserved.
Authors MAY NOT use this level as a base to build additional levels.
You are NOT allowed to commercially exploit this level, or any of it's assets (models,
textures, sounds, etc) i.e. put it on a CD or any other electronic medium that is sold
for money without my explicit permission! You MAY distribute this ZIP and associated files
through the (internet, FTP, local BBS etc.), provided you include this file and leave the archive intact.

* Notes: *

1-If somebody found some bugs, please email me.
2-If i forgot somebody, please forgive me
3-To play with original weapons's sounds, delete the file sp_new_sound_weapons.pk3.

Return to Castle Wolfenstein is an excellent game idealized by Gray Matter Studios INC, using the engine of the game Quake III's ID Software.

Unhappily few mappers were interested in doing Mods or maps (Single Player), to give continuity the saga of the hero B.J. Blazkowicz.

Enjoy and thank you.

Vicpas.


ОГЛАВЛЕНИЕ

This page created by AlexDOK ©®2005-2012 All Right Reserved
My special thanks to Anton Ultra (www.combat-folk.ru) for design.