RtCW - Castle Keep
RtCW - Castle Keep...

Автор "Relic Hunt" Ken 'kat' Beyer (Mages Skulls, Relic Hunt) назвал "Castle Keep" модом, есть даже свой сайт: Castle Keep... Если рассматривать слово castlekeep, то оно очень многозначно: наиболее удалённая и укреплённая часть центральной башни средневекового замка, использовавшаяся как последнее убежище; башня, крепость, главная часть средневекового замка. Ещё: вещь, в которой что-либо содержится или хранится. Так что, кому что нравится... :) Карта маленькая, но по-своему интересная и очень красивая. Замок на скале посреди воды. В темноте, красиво так... Надо на эти мерзкие скалы взбираться по полуобвалившимся каменным лестницам. Первая деваха из Eliteguards и первый клад за дверкой. Потом ещё пара девах и... всё! Враги на этом заканчиваются! Я так не играю... Ещё один склад золотишка под опорой моста. Замучился его искать. Сам артефакт - на башне. Серебряная черепушка князя Святослава, из которого печенежский хан лакал кумыс. На этом всё: changelevel gamefinished... А жаль! Мог бы Кен Бейер и размотать карту, навставлять монстров, зомбей, суперсолдат! А так - за 20 минут пробежал. Понравились скрипящие деревянные мостки... жаль, что не обваливаются. Почему в RtCW акул нет? Там столько воды - и ни одной акулы! I need some sharks...

MISSION 1: Castlekeep
Part 1: Acquisition

We don't know much about this island keep except it holds yet another artifact the SS Paranormal Division are willing to aquire, at any cost. Find it before they do.

MISSION OBJECTIVES: Find the artifact before the SS Paranormal Division

МИССИЯ 1: Замок
Часть 1: Приобретение

Мы не так много знаем относительно этого острова, за исключением того, что там содержится того артефакт, за которым охотится Отдел паранормальных явлений СС, который жаждет завладеть им во что бы то ни стало. Найдите артефакт прежде, чем они сделают это.

ЦЕЛИ МИССИИ: Найдите артефакт прежде "Отдела паранормальных явлений СС"...

Distribution/Copyright/Permissions: do not distribute these files without this readme present. If you wish to include these files on a CD for distribution please contact the author below. Распространение/Авторские права/Разрешения: не распространяйте эти файлы без настоящего readme. Если вы хотите включить эти файлы на CD для распространения, пожалуйста обратитесь к нижеуказанному автору: Copyright © 2003 Ken Beyer (info@castlekeep.ndo.co.uk - subject 'Castlekeep')...

Инструкция по использованию... Автор - просто маньяк какой-то... я не могу удержаться, чтобы не привести весь этот инструкционный понос:

1) Extracting/installation

- Downloaded and save the files to a temporary folder/location on your system, C:\temp is typical.

- Double click castlekeep.exe, the self extractor will open with a default file/installation path already highlighted, this is C:\Program Files\Return to Castle Wolfenstein\spkat3 by default, and click the 'Unzip' button. The archive will now be installed to that location.

- If this isn't where you have RtCW installed either edit the path or click the 'Browse' button and select the correct folder/location [the files need to be placed in a folder called 'spkat3' directly under the main Return to Castle Wolfenstein folder for the minimod to work properly].

- Optionally you can also click the 'Run WinZip' button to open the WinZip application and manually extract the files to the correct location as per 'spkat3' above.

- If correctly installed you should have a folder called 'spakt3' in the 'Return to Castle Wolfenstein' folder and several files therein contained:
casltekeep.pk3
Castlekeep.bat
castlekkeep.ico
Readme.txt
Readme_2nd.txt

2) Shortcuts and running the mod

- Open the newly created spkat3 folder and find the file called 'castlekkep.bat' you can run the mod directly from this file in it's current location by double clicking.

- Alternatively if you right click and select 'Send to > Desktop' it will create an icon on your desktop which you can then double click to launch the mod.

- For Win98 you may need to create a shortcut in the installation folder [right click & select 'create shortcut'] and then manually move the new icon to your desktop.

If you have any installation problems or general comments please mail them to info@castlekeep.ndo.co.uk or post a message on the Quake3Bits forum the forum link at http://www.castlekeep.ndo.co.uk

Хватило терпения дочитать до конца? А теперь, как говорил Чапаев - наплевать и забыть... Установка и запуск: ко мне "Castle Keep" попал в виде castlekeep.rar - после распаковки мы видим пачку файлов: castlekeep.pk3, castlekeep.ico, castlekeep.bat и пара README.txt. Создаём папку "Spkat3" в директории "RtCW", закидываем туда все файлы из пака и запускаем castlekeep.bat - ВСЁ!

©2005 AlexDOK

Остров посреди океана... и где же акулы?
Акулы не покусали - доплыл до причала...
Где-то я этих львов уже видел... Релик Хант?
Первая деваха из Eliteguards и первый клад за дверкой...
Что мне особо понравилось: много канатов, по которым надо залезать на скалы...
Замок на скале посреди воды. В темноте, красиво так...
Замок на скале посреди воды. В темноте, красиво так...
Сам артефакт - на башне. Серебряная черепушка князя Святослава, из которого печенежский хан лакал кумыс.
Map and General Information

Title: Castlekeep
Date: (BETA 1) February 04
PK3 file: castlekeep.pk3

Author: Quake3Bits - Ken 'kat' Beyer
Email: info@castlekeep.ndo.co.uk
Website: http://www.castlekeep.ndo.co.uk
Forum: follow link from website above
Description: Single Player 'minimod' for Return to Castle Wolfenstein

Additional Credits
ID Software for allowing us to do what we do to the game!
Thanks go to (not in any order of priority..!): sock (big thanks matey..!), ydnar (also big thanks), panzur, ratty, KoS, PizPot, Demonspawn, ZeroLogic, Sedric, emsipe, DetPak, anyone else I've forgotten to mention.

Play Information
Game type: Single Player (SP) RtCW
Bots : 'optimized' aas files (rcd included)

Construction
Base: nothing
Editor: GTKRadiant 1.x.x
Q3Map2 (2.5.12)
Q3Map2Toolz
Corel PhotoPaint - 2D artwork
GMax & Blender3D - 3D models
MilkShape - 3D models
CrimsonEditor
Creative WaveStudio - audio
Notepad
WinZip
WinRar

Known Bugs: n/a
Build Time: 2 months (ish)
Textures: default and some custom
Models: default + custom
Sound: default

Compile machine
Athlon XP2000+, 1gig DDR RAM, ATI9000Pro 128MB

q3map compile Time
q3map2 - 2.5.12
-BSP -meta
-fullvis
-light -filter -nocollapse -patchshadows -shade -samples 3

Compile Time: approx 30mins
Brushes count: c.1171 (it's all them steps that does it..!)
Entity count: 282 (GTK)

'Return to Castle Wolfenstein' is a registered trademark of id Software, Inc.


ОГЛАВЛЕНИЕ

This page created by AlexDOK ©®2005-2012 All Right Reserved
My special thanks to Anton Ultra (www.combat-folk.ru) for design.