RtCW - Byblos Harbour

Библос - древний финикийский город, расположенный на берегу Средиземного моря, в 32 км от Бейрута, столицы Ливана. В настоящее время на месте древнего Библоса находится арабский город Джебейль. Действие, надо понимать, разворачивается в бухте этого самого Библоса. Дотянулся, проклятый Гитлер и до Библоса! Может, тоже каких артефактов, на этот раз финикийских, надо нарулить?

Важный плюс - автор любит героя своей карты и уважает потенциального плеера: он придумал сюжет, и даже заполнил блокнот - респект и уважуха! Как известно, этот пункт слишком многие мапперы почему-то считают совершенно ненужным.

MISSION 2: Byblos Harbour

Part 1: Sea Defences

In order to pave the way for our landing troops you must clear the Castle of Byblos in the harbour, which is their hardest stronghold, to make sure that the germans will not be able to keep the harbour and the city under their control.

Suppress every resistance, make good use of your silent weapon. Demolish their communications and the antenna of the castle. It is wise to destroy all machine gun installations after you silent all muzzles firing at you.

Collect information about the germans, their forces, area maps, and plans. Our naval artillery will take care of them. Air reconnaissance alone is not sufficient for fine details of the terrain.

When the job is done, wait for the fisher to pick you up.

Good luck!

Миссия 2: Гавань Библоса

Часть 1: Морская оборона

Чтобы проложить путь для высадки наших войск, необходимо зачистить Замок Библоса в гавани, которая является их сильнейшей крепостью, с помощью которой немцы контролируют гавань и город.

Ваша задача состоит в подавлении сопротивления противника, лучше используйте ваше холодное оружие. Уничтожить радиопередатчик и антенны Замка. Для окончательного уничтожения противника целесообразно использовать их пулеметы.

Следует собрать все документы о противнике, их силах и планах. Найти точное расположение целей для нашей морской артиллерии. Воздушная разведка неэффективна по причине особого рельефа местости.

После выполнения задания вас эвакуируют на рыбацкой лодке.

Удачи!

Нет, как видим - ничего подобного: никаких вам артефактов. Всё банально, как очередной Lighting the Torch (в который вы уже, ессна, играли). Честно говоря, карта оставила не очень благостное впечатление. С одной стороны - красивый средиземноморский антураж, типа "Пушки острова Наварон", автор наваял античных колонн, уютный ресторанчик на берегу. С другой - невнятно всё как-то. Какое там холодное оружие - плеера сразу же обнаруживают и начинают валить. Бесит, что враги появляются совершенно из ниоткуда - вроде только что был за камушком, никого не было, отошёл в сторону - как из-под земли понавылазило... и помощью какой такой Вундервафли немчура собирается "контролировать город и порт"? С помощью двух пулемётов MG-42? Очень смешно. Даже Ronboy и те наваяли пару нехилых пушчонок на своей карте Christmas, а уж парни мастера экстра-класса по выпуску тяп-ляп-хренась-карт. Не прописаны речуги деффкам в ресторане - или это местная прислуга? В общем, задумка неплохая, но реализована из рук вон плохо... Следующая работа автора - Munich.

Страничка на форуме: Byblos Harbour

Установка и запуск: поместить файл sp_byblosharb.pk3 и sp_pak1j.pk3 в директорию main вашего каталога Return to Castle Wolfenstein, запустить игру, в консоли написать /spmap sp_byblosharb, нажать Enter.

©2012 AlexDOK

Title: Byblos Harbour
Filename: sp_byblosharb.pk3
Map: sp_byblosharb
Author: sd2009
Email: sd2009_2@yahoo.com
Version: 1.02

Description: Single player map for Return to Castle Wolfenstein

Thanks to Id Software, Gray Matters, Nerve, and Activision for the great game, Splashdamage, Planetwolfenstein, Wolfmap, Wolfensteinx, and all the other websites for their invaluable help. ydnar for his q3map2 compiler.

Thanks to the mappers Vicpas (The Motivator), Detoeni, Kat, Wezelkrozum, Obsidian, and all those that I forgot to mention from the Splash Damage forum. Thanks for Alexander for testing and offering improvements with Vicpas and for the sdkfz222 model for my sp_byblosharb2.pk3.

Desclaimer The map was created with only one thing in mind, having fun. No historical accuracy was taken into consideration. The Afrika Korps did not reach to Byblos during the second world war. The harbour of Byblos is much more detailed than the engine limitations allow.

Copyright (C) The Wolf engine is copyright (C) Id Software
I borrowed the models of Detoeni (Opel Blitz), Sdkfz222, and modified them a bit.
I borrowed the palm from Wolfenstein ET, modified, and animated it.

Other maps:

Might be released: muenchen.pk3, muenchen2.pk3, byblos.pk3, byblos2.pk3,
bybloscat.pk3, jbeil.pk3, hitler.pk3, tobruq.pk3, alalamein.pk3

Will never be released: byblos1.pk3, sp_byblosharb2.pk3

Release two date: 20100704 at 21:20. (Q6600 compilation) version 0.9
Release three date: 20101124 at 15:00 (Mac compilation) version 1.0
Release four date: 20101216 at 01:45 (minor clipping error fix) version 1.01
Release five date: 20101221 at 021:12 (minor clipping hole fix) version 1.02

Installation:

1) Put the files sp_byblosharb.pk3 and sp_pak1j.pk3 in your Return to Castle Wolfenstein/main/directory
2) Start Return to Castle Wolfenstein Single Player
3) Open the console by pressing the ~ key
4) Type /spmap sp_byblosharb then press the key enter

Uninstall:

Remove the above mentioned files from your Wolfenstein/main folder

Mission: You must attack a fishermen harbour and clean it from the Germans, collect some maps, and you could destroy weapons if you like (optional). This is not an easy map but you can make it.

Game type: Single Player
New Textures: Yes, a lot (about 95%)
New Sounds: Yes, (some)
New shaders: Yes, many
New MD3s: Lots of them
New ASEs: Lots of them

Build Time: about 6 months (when I had free time)

Compiler: Q3Map2 version 2.5.16
Compiling Machine: Q6600 four core 2.4 GHz CPUs 4GB ram Windows XP sp2 (release 2)
Macbook pro in Windows XP mode 2GB ram (release 3, 4, and 5)

Compilation Time: about 7 minutes with (bsp, vis,light, bounce 8)
aas: b0 and b1 about 25 minutes
Map size: It is large, was created with a 65 x 65 pixels height map.

Base: New map with a completely new environment and landscape.

Tools used: GTKRadiant 1.4.0, EasyGen 1.42, the terrain shaders were manually created.
Gimp 2.6.x, paintbrush.exe, Crimson Editor 3.7, GMAX 1.2, perl, Audacity 1.2.6, and irfanview32.exe.

Tests: The map was tested on the above mentioned systems and even on a super slow Celeron 533 MHz machine with only 320 MB ram and an Intel i752 GPU on the mainboard. It works with an extemely slow frame rate that ranges between 4-28 frames per second. If you experience strange display problems, you must change the settings of Lighting under System to light map (high). Leave the other settings as low as possible if you have a very old system. For Win98SE users: Please make sure that the file names are in lower case. The wolf engine might not find the briefing text if the file sp_pak1j.pk3 is in upper case. The geometrical shapes have a lower quality with the Celeron testing machine.

rcd files are not included to minimize the size of the pk3 file.
The Wolf engine creates them for you, when you start the map for the first time.

Bugs: The 3D accelerator might show irregular terrain shadows in some spots, if the map is compiled with the q3map2 terrain syntax. The map looks fine if it is compiled with the q3map1 terrain syntax though but the shadows will be too thin. Any suggestions for improvements are welcome. Compiling the map with the ATI X1900 3D adapter shows less irregular terrain shadows than the compilation with the Macbook Pro 3D accelerator Nvidia GeForce 8600M GT. I hope that ydnar can offer a solution for the compatibility problem between the EasyGen terrain syntax and the q3map2 syntax.

The ammunition counter shows a lower value when the player picks up a 9mm weapon for the first time.

Copyright / Permissions

You may distribute this map as you like if this file is included and it is intact.

If you want to use any part of this package, please get my written permission.

Have Fun. SD2009.


ОГЛАВЛЕНИЕ

This page created by AlexDOK ©®2005-2012 All Right Reserved
My special thanks to Anton Ultra (www.combat-folk.ru) for design.